Deze website maakt gebruik van cookies. Om uw bezoek goed en veilig te kunnen laten verlopen, content te kunnen tonen, functies voor social media te bieden en onze website nog gebruiksvriendelijker te maken, worden er cookies geplaatst als u op "Akkoord" klikt. U kunt ervoor kiezen om uw voorkeuren aan te passen door op "Zelf instellen" te klikken. Lees onze cookieverklaring voor meer informatie over de geplaatste cookies.
Er wordt gebruik gemaakt van verschillende soorten cookies
Een cookie is een klein tekstbestand dat bij het eerste bezoek aan deze website wordt opgeslagen door de browser van de computer, tablet of smartphone.
Functionele & analytische cookies
Deze cookies zijn nodig om de website goed te kunnen laten functioneren.
Functionele cookies
Functionele cookies helpen een website bruikbaarder te maken, door basisfuncties als paginanavigatie mogelijk te maken. Zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken. Deze kunnen dan ook niet uit gezet worden.
Analytische cookies
Analytische cookies helpen eigenaren van websites begrijpen hoe bezoekers hun website gebruiken, door anoniem gegevens te verzamelen en te rapporteren.
Cookies van derden
Deze cookies zijn nodig om de informatie vanuit externe websites weer te geven.
Een pedagogisch klimaat dat veiligheid biedt aan de brede verscheidenheid van leerlingen door structuur, rust, respect, duidelijkheid en eenduidige benadering te bieden.
Systematische aanpak van leer- , gedrags- en sociaal-emotionele problemen middels individuele handelingsplannen. (en ook pedagogische groepshandelingsplannen)
Een kleinschalige onderwijssetting met specifieke inrichtingseisen.
Specifieke deskundigheid en vaardigheden van docenten op de volgende deelgebieden: pedagogische kwaliteiten, algemene didactische vaardigheden, regels, kennis van differentiatie in werkvormen en leerprincipes.
Groepshandelingsplannen, orthodidactische en pedagogische screening.
Gedragstherapeutische benadering: leertheorie, leertheoretisch eclecticisme, contingentiemanagement en brede sociale ondersteuning; affectief, gedragsregulerend en informatief
Een zorgteam dat een centrale rol speelt in het cyclisch volgen van leerlingen (signaleren, diagnosticeren, remediëren, evalueren). Kinderstaf, kindbesprekingen, groepsbesprekingen
Ondersteuning van de docenten door specialisten: orthopedagoog, psycholoog, remedial teacher crea- en dramatherapeute en maatschappelijk werkende.
Prikkelarme omgeving, opvang voor uitreagerende leerlingen. Omgevingsfactoren laten helpen bij vergroten van zelfbeeld en zelfvertrouwen. (optreden tijdens feesten, weeksluitingen op een professioneel ingericht podium)
Een multidisciplinair team met een duidelijke, korte en overzichtelijke overlegstructuur.
Nauwe samenwerking met externe hulpverlenende instanties.
Aansluiten op de mogelijkheden zowel op sociaal emotioneel als op didactisch gebied.
Op didactisch gebied onderwijs op maat geven, aansluiten op het leerniveau van de leerlingen, dus een breed onderwijsaanbod ( tot vmbo-T).